Upprensning och riktlinjer

Jaha, så var det då dags för månadens räkningar. Där finns några som inte riktigt platsar (CD-skivor och böcker) men det är ju bara att betala och se glad ut. Dock fanns där ingen riktigt läskig SvartePetter. Upprensning.

Har börjat dra upp riktlinjer för mitt köpstopp. Eller kanske jag borde säga prylköpstopp. För min del handlar det i första hand om PRYLAR! Tänker fortsätta att köpa tjänster, gå på restaurang och bio, fika m m det lilla jag nu ägnar mej åt sånt. Tänker unna mej den mat jag vill ha och den ska i möjligaste mån vara ekologisk och gärna närodlad. Vin är väl mat också? Blir ju svårare med närodlat då men jag köpte en flaska idag och den var i alla fall KRAV-märkt. Bilen ska få vila lite oftare.

Det handlar liksom om att konsumera lite annorlunda, att tänka till vad ens konsumtion får för konsekvenser av olika slag.

Det damp ner en Ellos-katalog igår med rabatter och skit så klart. Det var riktigt, riktigt skönt att inte ens öppna den, vad enkelt det var att låta bli!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.

Mer grönt på menyn

Barnet - den sista slaven