Köpnerven...

...darrade till igår. Jag hade liksom garden nere eftersom jag handlade mat på ekotbutiken Planeten och där är frestelserna inte så jättemånga. Men, dom hade fått hem sååå fina kläder från Bali och jag hann liksom inte mentalt ducka när jag gick förbi skyltfönstret. Det ryckte allt till en smula i köptarmen men TÄNK vad enkelt detta var att hantera när man nu bestämt sig för att inte shoppa nåt! Jag bara konstaterade att det var vackra saker och så var det inte mer med det. Skönt. I vanliga fall hade jag omedelbart inlett en förhandling med mej själv och jag vet hur DET brukar sluta...



Hade en härlig lördagskväll på min goda väns och grannes brygga med gott vin, enkel hopplockad god mat och trevlig samvaro. Det behöver inte vara särskilt krångligt att ha det trivsamt, njutbart och avkopplande ibland.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!