Majsummering

Så var då maj månad till ända. Och jag är helt tillfreds med hur den avlöpt. Det jag köpt är blommor till utelådorna (bestämde mej från början att det där med blommor är ok), en blomma till mor på mors dag, hälgrepp till golfskorna och ett nytt cerat när det gamla tog slut. Sen avrundade jag ju månaden idag med att handla brädor, skruv och en bits till skruvdragaren (det finns ju för fanken inga skruv med krysspår längre) men det kom jag inte undan om jag vill ha klart taket över trappan som är kvar att avsluta sen förra året. Underhåll på huset liksom. Som sagt, jag känner mej nöjd. Det har varit intressant att känna dom få gånger köptarmen darrat till en smula. Jag bara konstaterar att "det där hade jag klippt till på i normala fall" men sen är det jättelätt att låta bli. Väntar alltså fortfarande på den där situationen när det svider till ordentligt, den lär komma. Nu biter vi tag i juni månad och ser vad den har att bjuda!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Den heliga bilen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.