Misstankar i köpstoppstider

Jag har börjat misstänka att jag försöker få utlopp för köplusten genom att göra en kringgående rörelse runt köpstoppet och handla mer mat. Kylskåpet är fullare än vanligt och matbudgeten har helt klart spruckit den här månaden. I och för sig har jag handlat ännu mer ekologist, rättvisemärkt m m än vanligt men ändå. Undrar vad det egentligen är som är så tillfredställande med att shoppa? Jag menar, att handla mat ger ju knappast nån "prylkick". Är det själva faktumet att få lätta på plånboken, alltså själva spenderandet av pengar eller vad? Eller är det bara så att jag fokuserar så mycket mer på maten nu när det inte finns så mycket annat att lägga pengar på? Tusan vet. Nu blir det i alla fall till att vara lite uppmärksam på detta eventuella fenomen i fortsättningen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Den heliga bilen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.