Dagens shoppingutmaning


Ikväll har jag suttit hemma hos en god vän och grillat lax, druckit några glas nationaldagsvin och tjötat. I ett underbart väder. Hon försörjer sig på att sälja ett och annat, t ex kläder och numera även keramik. Jag brukar gå lös på hennes klädstång och jag utmanade mej själv genom att som vanligt bläddra bland galgarna. Och visst ryckte det i köptarmen när nåt piffigt passerade. Men, det var lätt att stå emot. Har man bestämt sig så har man. Det jag snarare fick var lite dåligt samvete gentemot min vän då jag brukar handla av henne. Men, jag får komma igen nästa år! Det där nya med keramiken var givetvis lockande men samma sak där, inga problem. Jag fegade dock ur och bad inte att få titta på vad hon hade att erbjuda... Som sagt, jag kommer igen nästa år Ammi, i måttlig omfattning!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.

Den heliga bilen