Otålig

Nu har jag köpstoppat i nästan två månader och jag börjar faktiskt bli lite otålig. Börjar helt enkelt tråna efter den där STORA utmaningen när det är nåt jag bara MÅSTE ha. Jag vill ha en sån där riktigt härlig förhandling med mej själv där jag med alla medel försöker övertala mej att precis DET HÄR är helt ok, och rent av nödvändigt, att köpa fast det egentligen inte är det. Måste säga att jag är uppriktigt förvånad att det inte kommit redan. För övrigt tycker jag att jag hittat riktlinjerna rätt så bra för hur just mitt köpstopp skall se ut. Förbrukningsvaror = ok. Tjänster = ok. Uteätning, fika, en öl på krogen m m = ok. Blommor = ok, men inte hur som helst. Resor = ok. Det som är absolut stopp, stopp, stopp är kläder och allt i prylväg. En "fullblodsköpstoppare" fnyser kanske åt mitt upplägg men det passar mej och det viktigaste tycker jag är att få igång ifrågasättandeprocessen. Det som är lite intressant är vad jag kommer att klassa som "förbrukningsvaror". Återstår att se. Jag har en ganska livlig fantasi...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Den heliga bilen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.