Blåbärsmåndag

I södra Sverige lär det vara väldigt ont om blåbär i år men jag har privilegiet att ha en fläck på min tomt där det faktiskt alltid finns mycket, så även i år. Har ägnat en god stund idag åt att stå där och plocka dyrbarheterna, filosofera och småmeditera. Avkopplande gratisnöje. Dessutom ett sätt att säkra några stunders sommar till vintern, via frysen. Dessutom har båten äntligen åkt i sjön så nu fattas bara själva sommarvädret, det skulle ju komma tillbaks idag men icke. 17 grader och nyss regnade det. Men just det kanske faktiskt är typiskt sommarväder...


Kommentarer

Anonym sa…
Insåg precis vilka kontraster våra två bloggar är... lite så man skäms ;-). Fast det är klart det borde kanske till viss del kunna klassas som "underhållsdetaljer till huset"?
Monica sa…
Skämmas? Inte då! Vi har alla våra egna ramar, sen omvärderar man dom lite efter hand som man kommer till insikt om ett och annat bara!
Anonym sa…
Enormt stort tack för att du bloggade om vår huvudsida för blåbär! Där är också en uppdatering planerad att göras snart.

Jag kan inte fullt ut uttrycka hur tacksam jag är för bloggosfären och att ni bloggar om våra artiklar. En nättidning som vår skulle inte klara oss utan er eftersom vi inte har pengar till att köpa reklam för. Utan bloggosfären skulle man antingen behöva minska ner ordentligt eller bryta redaktionellt oberoende och börja sälja produkter också (kommer aldrig inträffa så länge jag bestämmer - skriver man om något går det inte att sälja saker samtidigt utan att det blir korrupt).

Jag planerar också ett projekt där vi ska lägga till bra kompletterande bloggar som "Nyfiken vital rekommenderar" på sidor med bra trafik så att vi bättre skickar trafik tillbaka till bloggosfären. Jag har tänkt mig det ungefär som vi gjorde här med "Miss meisters mat med mera":
nyfikenvital.org/?q=node/833

I morgon eller någon kommande helg när jag får mer tid ska jag komma förbi din blogg och läsa mer!

Tills dess önskar jag dig verkligen STORT LYCKA TILL med din blogg!

Vänliga hälsningar
Hans
Monica sa…
Vad roligt, du är hjärtligt välkommen att läsa! Det är garanterat inte sista gången som jag läser Nyfiken Vital heller. Har lagt in en länk under "Länkar" också.

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Den heliga bilen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.