Sol, vind och vatten...

...satte tillfälligt stopp för bloggandet. Har tillbringat en vecka i segelbåt på västkusten och det var verkligen härligt!


Den mest fantastiska aftonen var på Väderöarna. Att sitta på en klipphäll och grilla och njuta av en den hänförande utsikten över Västerhavet, sååå underbart!

Något som slår en är hur enormt många SKITSTORA båtar det finns nu för tiden. Det är liksom ingen måtta på det. Sådana båtar som betraktades som stora och lyxiga för 20 år sedan kan nu tyckas jolleartade jämte många, många andra. Varför blir det så? Och det finns så många "havs-SUV´ar", d v s stora pompösa motorbåtar med alla tänkbara bekvämligheter och massor av bränsleslukande hästkrafter under huven. Varför? Det är bara att konstatera att det nog kommer att dröja länge innan somliga kategorier av båtfolk tar begrepp som "lev enklare" och miljövedvetenhet till sitt hjärta.

Beträffande köpstoppet så är jag fortfarande nöjd med hur det framskrider. Det jag ser en fara i är att jag har lite onödigt mycket fantasi då det gäller att definiera kategorin "förbrukningsvaror" som jag ju tillåter mej att köpa. Hittills tror jag ändå att jag inte låtit mej vilseledas alltför mycket av mej själv, det handlar so far om två cerat, lite underkläder, hälgrepp till golfskorna (skulle kunna ersatts av förbrukningsvaran plåster...) och blommor till utelådorna (förbrukade i höst). Och planteringsjord. Känns rätt ok på 2,5 månader. Och det handlar bara om att ersätta sånt som är utslitet och förbrukat, inga nytillskott!

Kommentarer

Monica sa…
Ja inte klagade jag precis. Men nu väntar snickra och måla. Utomhus. I regnet...

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!