Ingenting är omöjligt

Jag kom plötsligt att tänka på David Lega, den fantastiske simmaren. Han har haft vad många, p g a ett påtagligt fysiskt handikapp, skulle kalla urtaskiga förutsättningar i livet men tack vare ovanligt kloka föräldrar och andra viktiga personer i hans omgivning har han liksom fått oändligt mycket bättre förutsättningar till ett gott liv än många av oss andra. Nåt annat kan man knappast känna då man läser boken. Man kan inte undgå att fundera över vad bra förutsättningar på riktigt egentligen är för något... Ni som inte har läst den, gör det! Den har mycket att lära oss alla och det finns inte en tråkig rad i den. Du kan läsa en artikel om David här och köpa boken t ex här.

Kommentarer

M. sa…
verkar som en bra bok. jag gillar den typen av böcker så den ska jag nog ta och köpa framöver:) hoppas att du har haft en bra helg:) kul att du testade gröten:) ha en fortsatt bra kväll:) kram
Monica sa…
Molly, den boken är en lyckad korsning mellan tankeställare och glädjepiller!
Anonym sa…
Låter absolut som ett bra boktips! Jag har läst intervjuer av honom. Fantastisk kille.
Monica sa…
Eva, trevlig blogg du har, jag länkar och hoppas det är ok!
David är väldigt trevlig och inspirerande. Ingenting är omöjligt, det vill jag skriva under på ;)
M. sa…
hej hej! hoppas att allt är bra med dig denna dag :) lagat något gott till middag? du får gärna tipsa mig om du har något gott recept på lut ;) ha det så bra:) kram
Tuvilda sa…
eller på adlibris för 39 kr. köpte den precis! ska ge den till min mamma. tack för tipset. :)
Monica sa…
Tovsan, varsågod! Boken är otrolig och såå lärorik!

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!