OS och bloggtorka

Det är ju OS. Och med det en viss bloggtorka. Det blir en hel del TV-tittande och utöver det går tiden mest åt till "måsten". I eftermiddag hade jag tänkt att s a s ta vara på det temporärt fina vädret men hur blev det med det? Tennis. Och tennis. Och mer tennis. Herregud vad spännande det var! Grattis alla svenskar som efter heroiska insatser lyckats ta sig vidare i tävlingarna idag!

Sen kan jag ju inte låta bli att skriva några rader om Ara Abrahamian. Han som gjorde precis det man önskar att fler skulle göra, d v s följde sitt hjärtas röst, och blev i och med det rejält obekväm för de uppenbart korrumperade skitstövlar till domare som bestämde vem som skulle vinna guldet. Läs här vad Pelle Svensson har att säga om det. Läs här hur den svenske VM-domaren Djalal Kakavand försökte varna Ara. Hejja Ara! Och vad säger Gunilla Lindberg, vice ordförande i IOK, om Aras utbrott? Jo, "så gör man bara inte". Nähä. Och domarnas uppförande då, "så gör man bara inte" tycker jag passar bättre där!

Jag har inte tittat på brottning på ett antal år men har tyckt att det varit rätt kul. Nu verkar dock nåt trist ha hänt i den idrotten. Utöver det här eländet med domarna alltså. Det verkar, i mina ögon, som om det nu för tiden mest går ut på att krypa runt på mattan med den andre på ryggen, hur kul är det att se på? Om man sen korsar detta med domarmaffian som styr så vad fanken, stryk skiten från OS-programmet!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.

Mer grönt på menyn

Barnet - den sista slaven