11 september

Foto: LASSE ALLARD
Idag tänker man givetvis på flygplan och skyskrapor. Men mest av allt tänker åtminstone jag på Anna Lindh, vår fantastiska, fantastiska utrikesminister. Shit, varför skulle den där idioten komma i hennes väg? Hur hade den svenska politiken sett ut idag om hon fått fortsätta leva? Roligare tror jag. Om möjligt. Och kanske inte så borgerlig. Jag kommer precis ihåg, och känner precis hur det kändes, när jag fick höra att hon dött. Stod vid taxidisken på Bromma flygplats på morgonen och väntade på hjälp. Då hörde och såg jag i en TV hur Göran Persson pratade om Anna, "Hon var..." Vad då VAR?!?!? Nästan skrek jag. Ja, sa han bakom disken, hon dog. DOG?!?!? Det kunde liksom inte vara möjligt. Det hade ju inte låtit så livshotande på nyheterna tidigare. Fan fan fan! Inte nu igen! Så snabbt iväg till ett möte med en massa folk och inte hängde man med mycket där precis.  Som i trans liksom. Läskigt. Vi vill inte ha mer sånt tack.

Kommentarer

Pumita sa…
Bra tillfälle att ta fram minnesboken om Anna Lindh som Olle Svenning har skrivit. Har den i min bokhylla och skäms att säga att jag inte läst den än.

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Den heliga bilen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.