Ett klick om dagen för skogen

Bild ettklickforskogen.se
Ett klick för skogen är en insamlingsstiftelse som stödjer gammelskogar i Sverige. Gammelskogens andel av skogslandskapet är avgörande för många arters möjligheter att överleva.

På stiftelsens hemsida finns en knapp att klicka på och för varje klick skänker sidans sponsorer pengar som går till att rädda gammelskogar i Sverige. Just nu är det Verleskogen i Ale kommun, 5 mil nordost om Göteborg och 2 mil nordväst om Alingsås, som är på tapeten. Sista dagen för insamlingen är 19 mars, så kom igen, gå in på hemsidan och klicka! Helst varje dag fram t o m 19 mars!

Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Kommentarer

Jag klickar varje dag. Önskar jag hade några tusen över för att köpa en bit men det är omöjligt. Försöker påverka min lokala naturskyddsförening så det ska köpa en bit.
13tusen klick om dagen verkar lite! Nog måste väl 20tusen om dagen läsa olika bloggar och få den här informationen. klicka, klicka varje dag.

Jag tror jag lägger upp en påminneles imorgon:-)
Monica sa…
Fritt ur hjärtat, jag gör mitt bästa!

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Den heliga bilen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.