Kul på bokrea!


Här kommer ett litet smakprov ur bokreaboken "Barns tankar om mormor och morfar, farmor och farfar". Kul, tänkvärt och rättframt i en salig blandning!

Om tecken på ålderdom:

Signe, 8 år:
"När man är gammal får man inte knyta sina egna skosnören för då går man av"

Stine, 8 år:
"Gamla skall helst ha på sig skottsäker väst när dom är ute i krig, för dom är ju inte så snabba längre"

Frederik, 7 år:
"Gamla människor står inte på händer, för deras krafter är slut"

Simone, 8 år:
"När man blir gammal vill inte benen gå ordentligt. Min mormor säger alltid: "Vad skulle jag nu hit att göra?""

Rasmus, 8 år:
"När man blir gammal går klockorna fortare och fortare"      

Kommentarer

Monica sa…
Det finns många godbitar i den boken. Jag kan nog inte motstå frestelsen att bjuda på några till efter hand...
Åsa! sa…
Så underbart! Just den boken har jag tänkt inhandla och ge bort till mina föräldrar!
Monica sa…
Åsa, hoppas dom inte läser min blogg då för det kommer nog mer...! :)
Anonym sa…
Arbetskamratens 5-åriga dotter tittade på morsan som slutat färga håret: -Du var brunhårig förut, har du blivit gamlare?

Upplevdes för bara några dagar sedan av en knappt 50-årig morsa...
Monica sa…
Morsan, barn är så äckligt rättframma... Och man ler nästan alltid trots allt...

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!