Märkt frukt

Jag är väl inte ensam. Kan inte vara ensam. Att irritera mig på dessa jä-a små klistermärken på frukten man köper. Jag menar, hur gott är det med ett sånt där mellan tänderna? Eller rivet i gröten? Och när man sitter i bilen och mumsar i sig ett äpple, var gör man då av det där märket när det dyker upp, företrädesvis i munnen? Och varför i hela friden skall dom finnas? Det enda jag kan komma på är att den stackars kassören skall ha en sportslig chans att identifiera vilken sort det är, det är ju sällan bara röda och gröna äpplen att välja på nu för tiden... Och vad händer om man skall förebygga ovanstående irritation genom att ta bort märkena innan det är aktuellt att äta frukten, jo, då måste man vanligtvis pilla bort en bit av själva frukten också så den metoden skiter ju sig ganska ordentligt. Snälla, varför?

Kommentarer

Pumita sa…
Enda gången jag är glad åt de små klisterlapparna när det står Carmel på dem och Spanien på skylten. Tack, men nej tack!
Monica sa…
Pumita, nu hänger jag inte med... Lite trög kanske...?

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Den heliga bilen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.