Rapport från en spikmatta

Sömnproblem är alldeles för vanligt nu för tiden. Och det är inte kul. Jag har haft kännbara sömnproblem i över ett år  nu och det påverkar hela tillvaron. Energin räcker liksom inte till. Ganska självklart. Och det är svårt att känna någon sprudlande och tvättäkta livsglädje när energinivån ofta ligger på noll. Skit är vad det är.

Självklart har jag provat allt möjligt för att sömnen skall bli bättre men inget har fungerat. Inte ens sömntabletter. Men, nu börjar jag ana ett ljus i den här eländiga tunneln och det ljuset stavas spikmatta! Jag har haft den några veckor nu och jag börjar faktiskt lita på att den har en fantastiskt positiv effekt på sömnen. Jag använder den varannan kväll, ligger på den ca 20-30 minuter i sängen innan jag skall somna och sover sedan som en klubbad oxe! Kanske vaknar jag fortfarande ibland lite onödigt tidigt men när jag sover sover jag om man så säger. Halleluja! 

Jag har oftast lagt mig direkt på spikmattan, utan något emellan, och det gör ont som h-e! Dock bara 2-3 minuter sedan släpper det. Har också provat med en tunn t-shirt emellan och då känns det nästan mesigt. Men, faktiskt verkar det få samma effekt ändå på sömnen. Uppenbarligen kan man välja det ena eller det andra beroende på hur mycket man har lust att plåga sig just den kvällen... 

Jag kan varmt rekommendera spikmattan som sömnpiller!

Kommentarer

har du den i sängen, på din madrass.... eller ligger du en stund på golvet innan du lägger dig??
har en som jag använder sporadiskt utan någon eftertanke..
kanske kan den vara av verklig nytta..
Monica sa…
Lyckliga Grodan, jag ligger på den i sängen. Varmt och gosigt under täcket. Prova!

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!