Parallell karriär...?

Bild jarfallaomsorg.se
Det finns ett ord jag hört och läst flera gånger de senaste dagarna. Aldrig förut, eller jag har i alla fall inte lagt märke till det. Det gör jag nu. "Boendekarriär". Herre Gud min skapare... Var i hela friden har detta ord kommit ifrån? Låter mest som nån listig och extra girig mäklare varit framme med sitt bidrag till jakten på lyckan...

Karriärer kräver. Och man gör dem vanligtvis på jobbet. Om man nu skall göra karriär i boendet också, när tusan skall man då koppla av? Och vad blir nästa karriär vi skall göra? Skulle gärna slå ett slag för "inre-utvecklings-karriär" - motsägelsefullt i överkant förstås.

Så - jag tror helt enkelt jag skiter i det där med karriär även fortsättningsvis!

.

Kommentarer

Helena sa…
http://www.maklarsamfundet.se/upload/Start/Pdf/Fakta%20&%20Publikationer/RapportTenstaBo06.pdf

Jag var ju tvungen att googla på ordet :)
Monica sa…
Men tack Helena, äntligen klarhet! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.

Den heliga bilen